Saturday, February 14, 2009

Happy 28th Anniversary


10226-030-19-1088

1036-014-24-1069

hari ini ulang tahun perkahwinan kak liza dan jejaka pilihan kakliza bernama Mukhtarizan bin Abdul Hamid yang ke 28 tahun....

meh kakliza citer sikit yer...harap jangan boring la yer...
selalu asik citer pasal masak jer..
so arini kkliza rasa nak citerlah sapa dia jejaka pilihan kakliza yg selama ni menjadi rahsia...

kak lliza mengenali dia..hahhahhaa.. dia adalah jiran kkliza semasa tinggal dirumah bujang kat Sungai Way PJ tahun 1980 dulu..
masa tu kakliza kerja kat PJ la..dn dia kerja pun kat sana juga..
kemudian dia kerja kat syarikat minyak...dilaut nun tapi masih menjadi jiran kakliza..

dipendekkan citer..
bila makpak kami tahu..maka depa pun percepatkan tarikh kawin tu...
oleh kerana dia kerja offshore..dan hanya seminggu kat laut..seminggu kat darat..
so makpak dia pilih tarikh 14 Februari 1981 untuk menikahkan kami..
masa ni kakliza kerja kat pejabat kerajaan KL..kat Jalan Dato' onn [cuba teka pejabat apa]..
tapi le ni dah pindah ke Putrajaya dah kot..
masa tu kakliza kerja zaman PM Tun Dr Mahathir..

bila dah kawin..asik berjauhan..mana tahan ...
so dia pun kerja kat KL...[bukan syarikat miyak]..
tapi oleh kerana dah biasa kerja ngan syarikat advance teknoloji..so dia apply kerja syarikat minyak lain..
alhamdulillah dapat tapi kena kerja kat opis di Terengganu...so kami duduk berjauhan lagi..
tak lama pastu kak liza dapat anak sulong lelaki..so hepi dan kkliza berdoa supaya dia menjadi ketua pada adik2nya...
Alhamdulillah nampak gaya tu dah ada tokoh...

taklama dia kerja ngan syarikat minyak ni dia dihantar untuk berkursus di UK selama 6 bulan..
so kkliza amik cuti tanpa gaji mengikutnya dan bawa anak sulong kami Mohd Azlan..
oleh kerana seronok tinggal bersama sepanjang masa kat sana..balik dari UK kakliza pun berhenti kerja dan terus tinggal di Tganu dengannya..
seterusnya kkliza pun menjadi suri rumah tangga sepenuh masa dan anak kami pun bertambah...
dari seorang anak lelaki menjadi 5 orang anak semuanya..tetapi hanya seorang anak dara jer..

anak-anak kakliza...
Mohd Azlan berumur 27 thn baru habis belajar dan tinggal di Shah Alam tapi bekerja di Damansara Utama
Nurul Azlina berumur berumur 22 thn masih belajar kat UiTM Shah Alam..kos Perakaunan
Mohd Azri berumur 17 tahun..sedang tunggu keputusan SPM bekas pelajar MRSM Alor Gajah Melaka
Mohd Azib berumur 13 tahun sekolah di SMK Rantau Petronas dalam tingkatan 1
Azmil berumur 9 tahun belajar di SK Rantau Petronas dalam tahun 3

bagi kakliza untuk mencapai tempuh perkahwinan yg lama begini mungkin memerlukan pengorbanan dan kesabaran..
so kakliza berdoa agar kami di beri rahmat oleh Allah SWT untuk sentiasa bahagia dan dilindungi dari segala ujian dan dugaan yg berat...

pengalaman yg paling indah bagi kakliza ialah sambutan anniversari kami yg ke 22 thn semasa berada di tanah suci di Mekah kerana menunaikan haji pada tahun 2003 lalu..
sepanjang tempuh disana kami sentiasa kesana kemari berduaan saperti dalam berbulan madu sehinggakan jemaah Haji yg lain begitu cemburu dan selalu mengusik2 kami...
teramat indah sungguh sehingga rasakan setiap tahun nak p ke sana lagi..tapi akan daya...
cuma kami berdoa akan pergi lagi satu masa nanti..InsyaAllah...


semoga kebahagian akan menyebelahi kami dalam menjalani usia perkahwinan seterusnya..

hapi anni02

38 comments:

h20 said...

Tahniah Kak Liza
Semoga panjang umur murah rezeki Kak Liza sekeluarga...


*kak Liza tak kenal saya, hehe..tapi saya mmg 'good customer' blog Kak Liza...*

Jun said...

tahniah k.liza...happy anniversary..lama tuh..muga berkekalan hingga ke akhir hayat...terimakasih atas award2 tu ye tp jun minta maaf..mmg x sempat nk ambik...ade problem sket..ni pon dpt masuk kejap2 j ni...kalu ade kesempatan nnti jun ambik yer..mmuahhhhhh!

MamaFaMi said...

HAPPY ANNIVERSARY KAK LIZA & JEJAKA PILIHAN HATI! MAY YOU LIVE HAPPILY EVER AFTER...
...ahakss.. macam citer fairy tale ler plak haa...

Hayati said...

Selamat ulangtahun perkahwinan dan berbahagia sehingga kehujung nyawa.

Siti @ nurie said...

kak lieza, happy anniversary...dah lama rupanyer berumah tangga dan paling yg best info, siti ni tua sthun dr anak sulung kak lieza je...siti ni lak, barulah nak merangkak masuk anniersary yg ke tiga....

Batdeaz ~ i'm keeping the other half said...

Tahniah Kak Liza. Happy Anniversary. Moga terus berkekalan hingga ke syurga..

Zarra said...

Alhamdulillah dan tahniah buat kak liza dan suami kerana berjaya melayari bahtera bahagia selama 28 tahun.Moga kak liza dan cik abang tuh akan terus gembira dan bahagia sepanjang hayat kalian....aminnn
"HAPPY 28TH ANNIVERSARY"

Saya pun tunggu 9 hari lagi tapi baru 17 tahun jer....hehehe

cikMilah said...

happy 28th anniversary,, Alhamdulillah, syukur oada nikmat Allah yang memberi bahagia yang berpanjangan.
Semuga panjang umur dan jodoh hingga kesyurga...

iena hamdi said...

TAHNIAH KAK... bg la resepi bertahan harmoni kekal bahagia... iena baru nak masuk 8 thn.. ehhehehhe

rinnchan said...

Tahniah! Tahniah!
Rinn pun selamat menjejak KakLiza menyambut Anniv ke 18 pada tarikh yg sama ni..tapi cik abe tak de..masih outstn tak balik lagi huk huk...

Demi cinta ya KakLiza, sanggup ikut Hubby ke mana saja..sanggup korban kerja..dan sanggup segala2..cuma tak sanggup pisah lama2 kot heh heh..

Apa pun, Rinn doakan semua yg terbaik buat KakLiza & Abg Mukhtarizan & anak2. Apa lagi yg kita nak selain kebahagiaan dunia akhirat kaann...

ZaiY said...

salam kakliza..
tahniah untuk kakliza & hubby, happy anniversary yg ke-28. semoga bertambah bahagia disamping anak2 tersayang, murah rezeki dan dirahmati Allah, amin.

cun09 said...

tahniah... 28th anniversary !!! Semoga dirahmati dan diberkati oleh ALLAH...

maklang said...

tahniah kakak ku sayang...moga berkekalan hingga akhir hayat...

dan ingat pesanan maklang...jangan nakal2 tau ( kenyit2 sikit!)

Aishah@Ariffin@Aqil said...

Tahniah akak...
Doa kite moga akak berbahagia buat selama2nya dan akak sekeluarga sentiasa di dalam kerahmatan Illahi,amin

Gorgeous H said...

Salam k.Liza.
Semoga sentiasa diberkati & rumahtangga aman sentosa hingga ke akhir hayat.. Amin

Roza said...

Assalamualaikum Hanieliza,

Semuga Allah memberi kasih sayang dan cahayaNya kepada puan suami isteri.

PINATBATE said...

Selamat ulangtahun kakLiza dan suami..
Hanya hadiah doa dari kami,mudah-mudahan sihat dan ceria selalu..
Raih segala mimpi dan cita-cita
Semoga selalu dalam Penjagaan-Nya setiap hari ..setiap saat
Jadikan hanya Dia pegangan kuat dalam hidup dan hanya Dia penunjuk jalan ketika berada di titian sempit dan suram..
Jadikan hanya Dia cahaya yang menerangi sepanjang jalan kehidupan.

ummi said...

Kak Liza cayangggg..Happy 28th Anniversary..Tahniah kakliza..waahhh lama tu..mesti makin romantik bila anak2 dah besar ni..Moga kebahagiaan yang dinikmati akan sentiasa dirahmati Allah dan kekal berpanjangan ke akhir hayat...Seronok baca kisah bujang dan dara dulu-dulu bercinta..ahaakksss!! Muaahhh.. (*psstt...masak apa, dpt hadiah apa la agaknya..jangan kapalterbang dah laa..hehe)

ela said...

tahniah kak liza..semoga bahagia hingga ke akhirat

jasmeen said...

congrate kakliza...dah jauh gak perjalanan rumah tangga akak..doa sy semoga kekal hingga ujung nyawa...
ppsssttt...x lama lg, dpt menantu nih..umo anak teruna tu dah sedang elok..heheheh

.:chEyaNtie:. said...

salam..kak liza ni tak leh dipanggil kak liza olehku hehehe..should be mama or ibu la kan..dah macam anak2..

so ibu liza..selamat ulangtahun perkahwinanmu yang seusia juga denganku..i'm 28 this yer but not yet hehehhe

semoga mahligai yang dibina ini akan terus hidup dengan kasih sayang antara kalian berdua..semoga allah memberkati rumahtangga ibu liza yek..

iswatie "colours of life" said...

Happy Anniversary.Kak Liza & Hubby..semoga bahagia & kekal ke akhir hayat!

tie said...

Selamat Ulangtahun ke 28 buat Kak Liza & Suami.Semoga kebahagiaan sentiasa mengiringi perjalanan hidup kak Liza sekeluarga.Amin

Anonymous said...

Wishing you a belated Happy 28th Anniversary, Kak Liza!

shasha leeds uk said...

happy annv kak liza....
alhmd 28 tahun...lama tuh... & insyallah will be many more years to come....

take care....

azah said...

walaupun dah lewat, nak ucap juga selamat ulangtahun perkahwinan..semoga panjang umur dan berkekalan hingga akhir hayat

neezareef said...

hepi anniversary kak...
bangganye dpt kekal smpai ke tahap ni..
leh jd idola

Bibu said...

Tahniah Kak Liza..moga kekal bahagia ke akhir hayat dilimpahi rezeki yg mahal2

ummi said...

Salam... Kak liza tahniah. selamat menyambut ulangtahun perkahwinan ke 28. semoga diberkati, dirahmati Nya dan berkekalan hingga ke akhir hayat...
dan sentiasa di dalam kebahagiaan dan dimurahkan rezeki..

ummi said...

Salam... Kak liza tahniah. selamat menyambut ulangtahun perkahwinan ke 28. semoga diberkati, dirahmati Nya dan berkekalan hingga ke akhir hayat...
dan sentiasa di dalam kebahagiaan dan dimurahkan rezeki..

Jama said...
This comment has been removed by the author.
mummy jam said...

Tahniah kak liza, samoga berkekalan dan berbahgia sehingga ke akhir hayat.

Farah said...

Salam kenal kak.. HAppy anniversary.. Semoga kekal romantis ke akhir hayat..

Jemput ke fp saya - menjual cupcakes dan fancy cookies di Terengganu

Http://hidayatulfarah.fotopages.com

boxhousestudio said...

la umur kita baru 28...he he he...kak liza dah pun 28 tahun berumah tangga...yang pasti selamat menghadapi hari hari bahagia bersama-sama...pahit manis di kongsi bersama dan berbanyak muhasabah diri dan bersabar menagani segala kemungkinan yang mewarnai masjid yang kita bina..InshaALLAH...i know u kuat semagat orang nya....TAHNIAH..la la la....kak liza hang percaya ka kita umur 28 kah kah kah

linebizz said...

hai kak liza..tahniah yer..semoga kak liza bertambah bahagia bersama suami dan anak..

MAK TEH said...

saya lambat memberi ucapan,maaf ye kak liza,apapun muga kakliza berbahagia selamanya.amin.

Anonymous said...

assalamualaikum wr wb nak ucapkan tahniah buat kak liza kalau baca citer kak liza itu keluarga kak liza keluarga yang sangat bahagia bukan senang nak bertahan selama itu semoga keluarga kak liza dicucuri rahmat dan menjadi keluaga yang sakinah,mawakdah dan warohmah amin....semoga selalu bahagia

kembangria said...

Askm, saya suka tengok laman kak liza terutama pada ruangan resepi. Saya dah cuba pun... Seronoknya baca berita bahagia keluarga kak liza, semoga bertambah bhgia ye...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers