Saturday, October 16, 2010

Mohd Azib Masak Nasi Goreng Kampung

Salam beberapa hari lalu anak kakliza no4 Mohd Azib dan kelasnya diberikan tugasan oleh guru Kemahiran Hidup untuk membuat masakan..
Dia bercadang masak Nasi Goreng Kampung..
sebelum itu dia membuat rehesal dirumah..nampaknya dia berjaya memasak dengan baik kerana nasi goreng yang dimasak habis dimakan oleh ayah dan adiknya...
kakliza dapat merasa sikit jer sbb nampak mereka sedap makan...

semasa Azib memasak kakliza hanya jagi jurugambar sahaja..
tak boleh la nak ajar dia masak lagi sebb segala pembikinan Nasi Goreng Kampung dan kerja memasak, markah akan diambilkira oleh gurunya...

jom kita tenguk kekucahan yang berlaku dibilik Kemahiran Hidup..

guru Kamahiran Hidup SMK Rantau Petronas..muda baru berumur 25 thn..juga bekas muris sekolah ini..

persiapan yang dibuat oleh rakan sekelas..memotong sotong..nak buat sotong celup tepung..
tapi tepungnya terlalu cair ..so kurang melekat..mereka tak buat rehesal kat rumah..rugi..

Azib baru menumiskan sambal untuk masukkan bahan seterusnya..kawan-kawan jadi pemerhati...

memasukkan nasi yang telah mereka diperoikan...dikacau oleh kawannya..

kacau ....jangan tak kacau yer Azib..semoga berjaya jadi chef kat rumah..heheheh...


rakan sekelas sedang membuat air nescafe untuk dimakan dengan Nasi Goreng..


rakan sekelas sedang menumiskan sambal untuk round kedua Nasi Goreng Kampung..ramai yang menunggu so kena buat lebeh...

pemerhati bebas...jauh datang dari Port Dickson ...

taraaa...dah siap ..untuk guru...

aksi yang mahal tu...

hidangan Nasi Goreng Kampung untuk guru-guru yang ada...

4 comments:

nurindah said...

salam kak liza,
Tahniah buat Mohd Azib. Nakal sungguh dia ya, siap spek mata itam tu... hihi. Moga2 dia juga bole jadi chef nanti. :)

Azlan said...

pakai cermin mata -> msti sbb takut minyak terpercik.hehe...

Kak Rose said...

wah, kak liza dah ada pengganti chef .... pas ni bleh rehat2 je kat rumah kan....

Tie-Ibu wawanisolehah said...

Amboi anak teruna kak Liza, siap pakai spek bling2 lagi hehe...ni boleh ganti mak dia ni

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers