Monday, February 13, 2012

Happy Anniversary ke 31 tahun



Salam buat adik-adik sekelian...
Lama sungguh kakliza tak celoteh atau sembang kat blog ni..
al-maklumlah sibuk mengalahkan Wanita Pertama Dunia [ehh...ada ker jawatan tu..] semenjak duamenjak ini...

kali ini kakliza nak habaq mai..
hari ini genaplah ulangtahun perkahwinan kakliza yang ke 31 tahun...
perghhhhh..lama kannn.....
Alhamdulillah...


pejam celik pejam celik dah pun 31 tahun kakliza jadi mem besau [memang besau dah pun..dari kecikmolek jadi besau gedebak ni haa..] pada Encik Suami yang handsome macho..
tempuh yang lama begini adalah memerlukan pemgorbanan yang besar..dari segi kasih sayang..kesabaran..hormat menghormati..bertolak ansur sesama sendiri..
itulah kakliza amalkan..

kakliza telah dinikahkan dengan En Mukhtarizan bin Abdul Hamid pada Sabtu 14 Februari 1981 lalu di Kampung Nakhoda, Batu Caves, Selangor... tarikh ni adalah pilihan keluarga mertua kerana masa tu asben kakliza cuti dari laut. ..Dia kerja offshore so bila keluarga dia tenguk tarikh tu dia ada d KL depa pun setkan untuk majlis nikah..masa tu mana ada kursus atau nak kena booking awal tok iman atau tok kadhi..janji semua setuju..so bereslaaaa...


aceli kisahnya boleh baca kat sini...tak larat dah nak tulis panjang lebau...
kisah anniversary ke 28 tahun
kisah anniversary ke 29 tahun

tak sangka cepat sungguh masa berlalu..dan kkaliza naik pangkat..jadi "Datin" uuu...
kakliza bertambah gembira dengan hadirnya seorang cucu perempuan yang comel..,,
makin ramai ahli keluarga la...
semoga dia cepat membesar dan kakliza boleh ajak main masak-masak...orr..bulis sikit kan..[kalau mak dia [menantu] baca naya kakliza..hehehhehe..]



harapan kakliza kasih sayang yang telah kami bina selama 31tahun ini akan terus bercahaya sehingga akhir hayat kami...InsyaAllah...
semoga Allah sentiasa memberikan limpah kurnia, keberkatan dan dalam lindunganNya..

apapun kakliza amat gembira dengan klehidupan kakliza kini walaupun kekedang tu rasa macam sibuk yang teramat dengan dateline [deadline] yang boleh menyebabkan kakliza hampir dead...




tahun ini juga kakliza diberikan hadiah...iaitu suami kakliza pencen dan buat masa ini dia menjadi pengurus kakliza..peneman kakliza dirumah..dijalanan jika buat demo masak...dan segala yang boleh dikira bantu...
semoga rezeki kami akan melimpah dengan baik lagi tahun yang akan mendatang...

Sekianlah....

17 comments:

Choco Ani said...

Assalamualaikum Kak Liza.. Alhmdulillah dan tahniah ulang tahun ke 31 dan waktu masa berhoneymoon semula.. Terima kasih atas perkongsian ilmu buku 1 hari 1 resepi merupakan buku rujukan saya bila dapur berasap.. teruskan ya kak saya doakan Kak liza sekeluarga di dalam keberkatan ALLAH sentiasa

Anonymous said...

As slama Kak,

Happy 31st Anniversary. Semoga panjang lagi perjalanan kebahagian akak. Kalau tahun ni dh 31 tahun akak mendirikan rumahtangga, maknanya akak kawin masa umur 5 tahun ker? Sebab wajah akak seperti orang yang berusia tidak lebih drp 36 tahun kekekeke. Sungguh youthful.

Congratulations once again.

wiz

Yat Maria said...

Happy Anniversary K Liza. Semoga berbahagia selalu!

AdaM Hawa : klik!klik!ceritaku! said...

Selamat Ulang Tahun Perkahwinan.. semoga berkekalan hingga ke akhir hayat.. sweet!! sy suka follow fb akak..

Ummi said...

Assalam Kak Hanieliza cayanggggg, happy anniversary...waaaahh lamanya bertahan...alhamdulillah... semoga perkahwinan dan perkongsian hidup kak liza dan cik abg sentiasa dlm rahmat Allah swt dan diberkati hendaknya...amiiinnn... sori la kita x on9 mlm td..penat masak2 n setel melipat kain segala sbb anak2 dara xda pi KL ni...huhuu. Dapat hadiah apa kak Liza? share lerr...hehe

Erani Zuhran Mohd Nor said...

Happy anniversary kak liza... tumpang seronok dgn kebahgiaan akak.
Moga dengan bertambahnya usia perkahwinan kak and abang, akan bertambahlah bahagia bersama yer... Good luck to you untuk tambah famili pulak(hehehe,.. kak liza ke... menantu ke..haha)

Amna Faqiha said...

Happy anniversary kak liza & suami..semoga berkekalan dan bahagia hingga hujung nyawa...

cik cek said...

Happy Anniversary Kak Liza....semuga kasih sayang yang terjalin selama 31 tahun akan terus kekal bercahaya...hingga ke akhirnya.....Happy selalu dan sihat sejahtera bersama keluarga tercinta...:)

eonisbalqis said...

TAHNIAH kliza cyangg.. hepi 31st anniversary yerr.. lm dh tu..

Chempaka Aziz said...

salam kak

happy anniversary yg ke 31..mak aii jauh lagi perjalanan sy..moga terus bahagia hingga akhirat jua.

MULAN said...

happy anniversary kak liza..

syalinda johari said...

selamat menyambut anniversary ke 31 tahun kak liza..semoga rezeki bertambah tambah dan diberkati allah swt

Chah said...

tahniah 'Datin' Liza, hehehe...akak selalu jd sumber rujukan untuk saya main pondok2 kt dapur. Semoga kebahagiaan berkekalan hingga hujung nyawa...

Alin Marlini said...

selamat hari ulangtahun :)

Shikinhamid Shikinhamid said...

Alhmdulillah,tahniah ye kak

lolyPOPqueen said...

taniah pd.kak liza....semoga berkekalan hingga ke anak cucu.....

Anonymous said...

assalamualaikum kak liza....saya nak tanya la...setiap kali saya masak kek, samada bakar @ kukus, kek saya mesti jadi mampat..tak pernah gebu..saya mmg ikut resepi 99.99%...klau kt resepi kata bancuh guna mixer, sy guna mixer..klau kata bancuh guna senduk, sy guna senduk..tp still jgk mampat..apa masalah sebenarnye ya..tolong la kak liza..otak saya pn la ni dh mampat mcm kek sy jgk..tertekan btul..tolong ya...trima kasih...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers