Friday, March 05, 2010

BUSY


Assalamualaikum adik-adik sekelian..
Tibalah masa yang ditunggukan..
kakliza teramat-amat bizi sehingga nak duduk depan PC pun tak sempat..
lepas satu kerja satu kerja yang WAJIB kakliza bereskan ..
almaklumlah..ONE LADY SHOW...asben hanya membantu seadanya..

Majlis perkahwinan putera sulong kakliza akan diadakan pada 13 Mac 2010 Sabtu depan [cuti sekolah] di Dewan Sivik Kerteh
jadi segala persiapan harus kakliza segerakan..
tetapi rumah juga perlu disiapkan untuk menerima kedatangan menantu dan keluarga pihak kakliza & suami..
kebanyakan mereka akan sampai pada malam sebelum kenduri..
fuh..memang jadual kerja kakliza akan ketat sekali..
makan pun harus sambill berlari nampaknya..


kakliza terpaksa memanggil catering service untuk majlis tetapi kakliza ingin sumbangkan juga saperti acar buah, sambal belacan mangga, sambal tempoyak , ikan kering goreng dan juga ulaman...
rasa macam tak puas jika tak sumbangkan air tangan sendiri dalam majlis anak akak..

menu kenduri kakliza memang lain dari kebiasan kenduri kahwin..
sengaja kakliza ingin membuat kelainan..
antaranya gulai ikan kering tumis darat..ayam serai, daging kicap..digandingkan dengan nasi putih jer..
tapi nasi tomato pun ada juga uantuk memenuhi anak-anak yang suka makan nasi kenduri kahwin..
walau bagaimanapun dirumah kakliza akan sediakan juga makanan untuk keluarga pengantin perempuan dan juga keluarga kakliza dan suami


kakliza ingin sekali menjemput adik-adik bloggers tetapi apakan daya..
takutt ak dapat melayani semuanya nanti...
so kakliza harap ada yang tidak berkecil hati yer...
maaf la...kakliza hanya buat kecil-kecilan sahaja...


akhirnya kakliza berdoa semoga majlis ini akan berjalan saperti yang dirancangkan dengan sebaiknya..InsyaAllah...

6 comments:

Ummi said...

salam k.Liza..
Kesian dia, mesti dah x cukup tdo dah tu..memikirkan macam2 perkara nk dibereskan almaklumlah, ni pun majlis kenduri kali pertama kan..Apapun, Ummi harap segalanya akan berjalan lancar dan k.Liza pun jaga kesihatan tauu...InsyaAllah Ummi akan hadir, thanks ats kad jemputan ya k.Liza..muaaaahhh!!

fuzidss said...

Kak Liza, sedapnya menu tuuu Meleleh air liur ni

joegrimjow said...

nak kawennnn

MAK TEH said...

take it easy k. liza,insyaAllah semuanya pasti sempurna,terasa cam nak gatecrash majlis k.liza ja....jgn mare...

Hana said...

suke tgk majlis perkahwinan yang simple macam ni. salute dgn akk !

mrs ummu said...

Salam perkenalan Kak Lieza
saya blogwalking tentang jeli kelapa,jumpa blog akak.terima kasih kak tak lokek resipi.
wah mesti sedap lauk pauk ni...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers