Wednesday, June 06, 2012

Mangga Pipi Merah


semalam kakliza pergi Pasar Malam Kerteh dan nampak buah manggabewarna merah..perasaan ingin tahu dan terus bertanya....penjual memberitahu nama buah ni Mangga Pipi Merah..

oleh kerana kakliza dah beli banyak buah lain, cadangnya nak beli pada minggu depan [harap-harap ada stok lagi masa tu]
harganya RM7.00 sekilogram..murah..cuma buahnya agak besar anggaran 700-800 sebiji..


maklumat lanjut boleh rujuk http://www.mangga.info/html/



 gambar ehsan Cik Google

 sempat juga kakliza merasa [diberi rasa sebelum membeli]..buah ni bila masak akan nampak warna lebih jingga [oren lembut]..isinya warna kekuningan..texturenya halus dan rasanya manis buah gitu..

7 comments:

jemarioren / ciknor said...

pipi merah namanye ye.

FnF Simple Life said...

hwaaa...sedapnya mangga...kak...kat Nihon mahal sgt sebijik mangga dalam 12hinggit sebijik...kadang2 terbelimangga filipina masam sangat tak mampu nak makan... teringin tengok mangga pipi merah ni

zarifnuhin said...

Ya Allah kak lieza, rindunya saya dgn pasar mlm dan pasar tani kertehh......

Healthy Recipes said...

Where you from ?? I've never had this before, but sounds good!

IELA said...

sedapnya...terliur tengokkk.. :D

Rohah said...

salam mahabbah kak...

Phong Hong said...

Kak Liza, saya ni orang Terengganu tapi tak pernah pun nampak mangga merah. Mungkin kat Kerteh aje ada kut ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers