Monday, January 09, 2012

SALAD SOSEJ

kakliza buat secara tidak dirancang..gunakan apa saja bahan yang ada...

SALAD SOSEJ

Bahan
5 batang sosej
3 biji kentang ]
1 pokok brokoli ]
1 batang lobak merah ] dipotong kecil
2 biji tomato ]
1 biji capsicum hijau ]
1 batang kecil timun ]
1/2 cawan sos thousand island
1 sudu kecil serbuk lada hitam

Cara Membuat
1. Sosej dibakar dan potong kecil.
2. Kentang dan lobak merah direbuskan sehingga lembut dan tuskan.
3. Brokoli direbuskan selama 3 minit dan rendamkan dalam mangkuk berisi air sejuk. Tuskan.
4. Masukkan semua bahan dalam mangkuk hidangan.
5. Gaulkan sos thousand island dan lada hitam.
6. Hidangkan bersama salad.

16 comments:

aeinio said...

takleh tahan...

Wan Anita said...

Tergudaaaa...

Mat Gebu said...

menggoda...

Nieza said...

assalam kak liza, nampak simple tapi sgt menyelerakan:)

LinRosly said...

Assalamualaikum Kak Liza
Selamat Tahun Baru 2012

*Lin tgk mcm sedap jer salad sosej tu...tapi kalau anak Lin yg makan mesti tinggal sayur jer...hehehe

MamaFaMi said...

Boleh bayangkan cemana sedapnya salad akak ni... mmmmmmmmmm.... semua ada, kecuali brocolli. Kot tak tahan bebeno karang, ada yang kita adjust ni kang... hahaha....

sarah said...

hahahha bleh try..senang jer nih...nanti kita buat ek...

hanieliza's cooking said...

terimakasih yang tidak terhingga kerana ingin emncuba resepi ini....

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

SALAM K.LIZA..NIE RESEPI ORG BERDIET.BLH CUBA GAK NIE :D

Anonymous said...

salam...menarik...nk cuba gak

chekyna said...

kak, nt letak resepi acar masak timun leh? lame x mkn.... skang nk mkn sumer kne wat sendiri..kt KL x jumpe acar masak tu..

ShashaCahaya said...

Mmmm... Nice ;)

mamasyitah said...

bahan2 dah beli...besok kot buat...hmm...td dah cube resepi dr 1hari 1resepi...ikan selar bakar...senang dan sedap!

http://hercaim.blogspot.com/ said...

akan cuba resipi yang sangat, sangat baik selamat makan

deco said...

ringkas tp menyelerakan..tahniah sebb dah buat tekak sya rasa nak cuba...

Macam Macam Collection4u said...

sedapnye kak...time free nt nk tryla :p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers