Wednesday, March 23, 2011

Aerobek ~ Our Cat

kali ni kakliza sajalah nak citer bab lain dari masak..rasa-rasanya okey la kan..
sekali sekala kita citer bab lain dari masakan....

kakliza rasa kebanyakan orang mmg suka pada binatang peliharaan [pet] ..
tak kiralah samada kucing..ikan..burung..kura-kura atau apa pun binatang peliharaan yg jinak..
begitu juga tidak terkecuali ngan kami..

aceli kakliza pernah bela kucing pada suatu masa dulu..
kakliza bawa kucing tu dari KL pada 17thn lalu..tapi sayangnya dah pun mati pada usianya 16 thn..kiranya panjang betul umur kucing tu
so kkliza rasa memang takmo bela dah kucing sebab bila balik kampung kakliza terpaksa minta tolong jiran bagi dia makan..
tapi tak disangka rupanya sifat penyayang kucing ni diwarisi oleh anak2 kakliza terutamanya anak dara kakliza..


anak dara kakliza tinggal di asrama kolej di Chendering, Terengganu..
setiap hari dia memberi makan se kor anak kucing disitu..
lama-lama kucing tu pun jinak dengannya dan tak lama kemudian kucing itu beranak pula..
dia menjaga dengan baik dan seminggu selepas beranak kolej akan ditutup..
dengan perasaan tak sampai hati ..dia memasukkan kucing tu dan 4 ekor anaknya yg masih belum buka matanya dalam kotak dan membalut dgn kain langsir untuk dibawa balik kerumah tanpa merujuk pada kami..
semasa dalam bas [dalam perjalanan dari KT ke Kerteh] ada juga org bertanya pada dia..apa dalam kotak..ada bunyi2 tu..arnab ker..
dgn senyum dia cakap..kucing dan anaknya..terkejut makcik tu...



aceli kakliza tak berapa minat nak bela dah..
tapi dia berkeras juga nak juga bela sebb asrama ditutup dan takder sapa yg nak bagi makan kucing yg tengah menyusukan anak tu..
asben kkliza pun kesian juga dan membiarkan dia melayani kucing dan anak2nya..



tulah kisah kucing anak dara kakliza..
Aerobek adalah nama diberikan oleh asben kakliza memandangkan dia berekor pendek..



5 comments:

HaSue said...

kak..ingatkan nama kucing ni sempena dier suke wat snmn aerobik td..hehe...
warna bulunya sama cam kucing kitorg dulu gak..tp skrg mcm mls nak berkucing sbb kalo balik kpg xde jiran nk jaga..nanti kucing tu lari tah ke mana..

Mama Hanim II said...

dulu ada gak kucing kesayangan tp dh mati..sedih2..
(Gambar) Suami Erra Fazira, Engku Emran Kahwin Lain???

(Gambar) Miera Liyana Tak Sedar Baju Terlampau Seksi, Nmpk Sisi Payudara????

S.A. said...

Saya pun sgt sayang kucing since kecil, dan mak sy pun terpaksa bela kucing sbb saya nak. Macam Kakliza la kena jaga sebab anak akak suka. Sampai sekarang dah besar pun saya nak ada kucing.

Kucing saya: http://bobozap.blogspot.com/search/label/Blacky

en_me said...

meowwww.. ehehe

emma said...

tersentuh baca crita anak kak liza bwk blk kucing2 tuh~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers